Kontakt Sikkerhedsstyrelsen

Kontakt Sikkerhedsstyrelsen, hvis du har brug for: 
 

  • Vejledning i love og regler inden for vores lovområder
     
  • Support til vores IT-systemer og selvbetjeningsservices
     
  • Generel information og kontakt til Sikkerhedsstyrelsen 

 

Vælg kontaktmulighed

Dekoration: Grafisk fremstilling af mobiltelefon

Telefon - 33 73 20 00

Ring på 33 73 20 00.


Telefonens åbningstider er:
 

  • Man- til torsdag mellem 08 og 15
  • Fredag lukker telefonen kl. 14

 

Presseteamet kan kontaktes direkte på
22 38 44 51. Læs mere om presseteamet her.

mitID logo

Digital post

mail ikon

E-mail

Vær opmærksom på, at forbindelsen med almindelig e-mail højst sandsynlig vil være usikker.

Send derfor aldrig personoplysninger til os på e-mail. 

Vores e-mailadresse er sik@sik.dk 

Læs mere om elektronisk post til Sikkerhedsstyrelsen her

Mød kundesupporten

Selma
Selma
Heidi
Heidi
Klavs
Klavs
Louise
Louise
Majbritt
Majbritt
Nadja
Nadja

Undgå ventetid på telefonen



Ventetid ved telefonen. Kort ventetid fra 8 til 9 og 13-14. Mellemlang ventetid fra 9 til 10 og 12 til 14 samt 14 til 15. Lang ventetid fra 10 til 12.

Vi kan nu tilbyde TeamViewer 

Fjernsupport giver Sikkerhedsstyrelsen kundesupport mulighed for, at kunne yde udvidet support til kunden.

Hvad er TeamViewer?

Sikkerhedsstyrelsens kundesupporter vejler kunden ved at se med på kundens skærm og fortælle, hvordan kunden skal navigere rundt i vores systemer, eller ved udfyldelse af blanketter mm. Det kan vi gøre med funktionen TeamViewer skærmdeling. Det er fuldstændig frivilligt, om kunden ønsker at benytte funktionen.

Vi bruger TeamViewer

  • TeamViewer er et program til deling af 'skrivebordet' på kundens computer med Sikkerhedsstyrelsen kundesupportafdeling
  • Kunden skal oplyse en E-mail adresse således kunden kan få tildelt et link, hvor de kan download TeamViewer, før kundesupporteren kan se med på kundens skærm.

Hvad skal kunden gøre?

  1. Modtag link via E-mail fra kundesupporten 
  2. Download TeamViewer
  3. Kør programmet
  4. Læs og accepter vores ansvarsfraskrivelse
  5. Tryk del skærm med kundesupport 
  6. Kunden kan til enhver tid afbryde forbindelsen ved at klikke på det lille røde kryds i bunden af højre hjørne

Hvad giver kunden lov til?

Sikkerhedsstyrelsen kundesupportere kan se hvad der vises på kundens computerskærm, mens vi hjælper kunden via telefonen og så længe forbindelsen er etableret. Med TeamViewer bliver der ikke installeret noget på kundens computer, og vi overtager ikke styringen. Der er udelukkende tale om en visning.

Hvad med sikkerheden?

  • Forbindelsen er altid krypteret – og der bliver ikke installeret noget på kundens computer
  • Der kan IKKE oprettes forbindelse til kundens computer, uden at kunden selv starter programmet 
  • Kunden kan til enhver tid afbryde forbindelsen ved at klikke på det lille røde kryds i bunden af højre hjørne
  • Kunden kan når som helst afbryde fjernsupporten. Afbryder kunden, kan kundesupporteren ikke længere følge kundens skærm – ej heller på et senere tidspunkt
  • Fjernsupporten bliver kun brugt under den konkrete og aktuelle telefonsupport
  • Sikkerhedsstyrelsen overfører ingen filer til computeren 

Ulykker - kontakt