Kontakt Sikkerhedsstyrelsen
Kontakt Sikkerhedsstyrelsen, hvis du har brug for:
- Vejledning i love og regler inden for vores lovområder
- Support til vores IT-systemer og selvbetjeningsservices
- Generel information og kontakt til Sikkerhedsstyrelsen
Vælg kontaktmulighed
Telefon - 33 73 20 00
Ring på 33 73 20 00.
Telefonens åbningstider er:
- Man- til torsdag mellem 08 og 15
- Fredag lukker telefonen kl. 14
Presseteamet kan kontaktes direkte på
22 38 44 51. Læs mere om presseteamet her.
Digital post
Du kan sende sikker post til os via:
Borger.dk for private borger (klik på dette link, log ind og skriv direkte til os)
Virk.dk for virksomheder (klik på dette link, log ind og skriv direkte til os)
Du kan også kontakte os via digital post fx via e-Boks og mit.dk.
E-mail
Vær opmærksom på, at forbindelsen med almindelig e-mail højst sandsynlig vil være usikker.
Send derfor aldrig personoplysninger til os på e-mail.
Vores e-mailadresse er sik@sik.dk
Læs mere om elektronisk post til Sikkerhedsstyrelsen her.
Mød kundesupporten
Vi kan nu tilbyde TeamViewer
Fjernsupport giver Sikkerhedsstyrelsen kundesupport mulighed for, at kunne yde udvidet support til kunden.
Hvad er TeamViewer?
Sikkerhedsstyrelsens kundesupporter vejler kunden ved at se med på kundens skærm og fortælle, hvordan kunden skal navigere rundt i vores systemer, eller ved udfyldelse af blanketter mm. Det kan vi gøre med funktionen TeamViewer skærmdeling. Det er fuldstændig frivilligt, om kunden ønsker at benytte funktionen.
Vi bruger TeamViewer
- TeamViewer er et program til deling af 'skrivebordet' på kundens computer med Sikkerhedsstyrelsen kundesupportafdeling
- Kunden skal oplyse en E-mail adresse således kunden kan få tildelt et link, hvor de kan download TeamViewer, før kundesupporteren kan se med på kundens skærm.
Hvad skal kunden gøre?
- Modtag link via E-mail fra kundesupporten
- Download TeamViewer
- Kør programmet
- Læs og accepter vores ansvarsfraskrivelse
- Tryk del skærm med kundesupport
- Kunden kan til enhver tid afbryde forbindelsen ved at klikke på det lille røde kryds i bunden af højre hjørne
Hvad giver kunden lov til?
Sikkerhedsstyrelsen kundesupportere kan se hvad der vises på kundens computerskærm, mens vi hjælper kunden via telefonen og så længe forbindelsen er etableret. Med TeamViewer bliver der ikke installeret noget på kundens computer, og vi overtager ikke styringen. Der er udelukkende tale om en visning.
Hvad med sikkerheden?
- Forbindelsen er altid krypteret – og der bliver ikke installeret noget på kundens computer
- Der kan IKKE oprettes forbindelse til kundens computer, uden at kunden selv starter programmet
- Kunden kan til enhver tid afbryde forbindelsen ved at klikke på det lille røde kryds i bunden af højre hjørne
- Kunden kan når som helst afbryde fjernsupporten. Afbryder kunden, kan kundesupporteren ikke længere følge kundens skærm – ej heller på et senere tidspunkt
- Fjernsupporten bliver kun brugt under den konkrete og aktuelle telefonsupport
- Sikkerhedsstyrelsen overfører ingen filer til computeren